4 Ocak 2013 Cuma

Küresel Isınma



   Bu fotoğrafı 2012.12.31 tarihinde çekmiştim. Bu aylarda buralarda diz boyu kar olurdu. Birçoğu için fazla bir miktar değil belki ama iklimde ki bu kadar değişikliğe rağmen ben iyi sayıyıorum. Önceden 1 metreden aşağı kesmezmiş bizim buraları dededen öğrendiğimiz kadarı ile. Buralar, Samsunun Kavak ilçesinin Demirci Köyü. Karadeniz'de çok yüksek kesimler haricinde doğu kadar kar olmuyor tabi.  1 metreyi aşan kar nerdeee 40-50 cm kar nerde. Artık herkes farkında doğa eskisi gibi değil. Herşey değişiyor, hava, su, toprak, hepside verimsizleşiyor artık. Buna kısaca ''Küresel Isınma'' diyor bilim insanları.

 Ben çok eski birisi değilim, geçmişi büyüklerimden kitaplardan ve araştırmalarımdan öğreniyorum. Ben bu dünyada kendimi bilmeye başladığım andan itibaren hep bunu düşünürdüm: Nereye gidiyoruz ? Hiç bitmeyecek gibi elimizdeki bu kaynakları kullanıyoruz, bakalım nereye kadar böyle devam edeceğiz. Şimdiden büyük ülkeler saymış olduğum bu kaynakların daha fazlasını kazanmak peşinde, kendi kaynakları bilinçsiz kullanım yüzünden kirleniyor tükeniyor çünki. Başka ülkeleri sömürmeye devam. Yakında keşke olmasa ama savaşlar bu yüzden çıkacak.

 Bir uyarı mesajı da ben yazmak istedim sadece, elimizdekilere sahip çıkalım çıkarttıralım. arıcı doğaya saygılı ve onun dostu olan insandır. Dostumuza bir nebze olsun sahip çıkalım. Çöplerimizi sokağa atmasak bile büyük bir fayda sağlamış oluruz. Arıcılık doğaya katkı sağlamaktır, arıcı arı gibi olmalı onun kadar saygılı olmalıdır bu mükemmeliyete. Artık arıların dahi yok olmasına sebeb olan bu ısınma biz aynı huyumuza devam ettiğimzi sürece hızını kesmeyecek ve sonunda bizi felakete götürecektir.

Belki bunu durduramayız ama, yavaşlatabilirz.

Saygılarımla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder